måndag 26 december 2016

Klart för planering

2017 års planeringsunderlag löst. Hittade en fin veckokalender på adlibris. Den är i storlek a5, har utbytbar framsida, går att planera både års- och veckoöversikt.
     Eftersom jag älskar listor och har ett ganska kringflackande liv (bara delvis självvalt, men måste accepteras och konstateras och då behöver livet struktureras extra mycket) så är detta en perfekt kalender för mins behov. I årsöversikten (täcker både 2017 och 2018) skriver jag ner övergripande saker att ha koll på t ex föräldragrupp, tenta och vilka helger som vi avser vara på vilken ort, jag och min man, d v s saker som styr hur övriga livet kan styras upp med såväl vila som aktiviteter. I veckoöversikten skriver jag mer detaljerade planeringar, d v s tider och om det ska hända något mer den dagen.
     Det enda negativa jag hittar just nu med kalendern är att den skrivs med ljus text mot vit bakgrund (liksom många moderna texter idag) vilket gör en hel del svåruttytt, t ex om man vill använda sig av tidsangivelserna som redan finns tryckta.

Vill man få tillbaka lite pengar kan man använda sig av exempelvis refunder.

*innehåller värvningslänk

Inga kommentarer: