måndag 17 januari 2011

Prishöjning!!!

I höstas när jag började göra min prisjämförelselista så tänkte jag inte på att skriva datum, men jag gjorde i alla fall skillnad mellan butikerna. Faktum är att det redan då var 8 öre dyrare med Arlas ekologiska smör 250 g på Willys jämfört med Ica-butiken som jag brukar handla i.

Idag lade jag märke till att priset hos Willys ökat med 52 öre, till 20,5. 21 kronor om man betalar kontant! Måste nog kliva iväg till Ica och se vad det kostar där numera. Behöver ändå snart nytt smör.

Kanske börjar bli dags att dela upp vad man köper var igen? Det ser jag inte fram emot. Typ "Ica-listan" och "Willys-listan" på kylskåpet. Nåja, det funkar ju så länge affärerna är under samma tak! Eller så kör man Ica den ena dagen och Willys den andra.

Dessutom undrar jag om detta är på grund av den prishöjning de varnade för i höstas? Den som skulle komma överlag?

Glöm inte bort min tävling!
Utlottning av Clinidermprodukter!

5 kommentarer:

Anette sa...

Jag kollar noga var det är billigast att handla. Har alltså en Willy o en ICA-lista :) Som tur är så ligger de butikerna i samma byggnad. Brödet har blivit allmänt dyrare tycker jag, beror väl på att spannmålsskörden inte var lika god förra året. Förresten är det jag som är "bondebacka" på en annan känd webbplats...;)

Esbe sa...

Det är nog ganska klokt. Jag måste verkligen börja göra det. Bra att ha Lidl i samma köpcentrum ;) Kan verkligen dra ner på kostnaderna om jag skulle vilja... (Fast jag är inte helt förtjust i Lidl.)

Unknown sa...

vi kollar också vad som är billigast vart. speciellt då blöjor och sånt som man verkligen måste ha.
handlar man för 200kr på vår coop butik så kostar ett paket blöjor 79.-
det är billigt. på maxi kostar de 99.- för samma erbjudande.
utan erbjudande som ligger ett paket blöjor på 119.-
vansinnigt!

tycker att det är väldigt bra att göra prislistor. såvida man inte måste transportera sig långa sträckor mellan butikerna. vi delar upp inköpen eftersom maxi ligger på ena sidan stan och coop på den andra. sedan har mannen city gross på vägen hem från jobbet. willys blir det däremot aldrig.. hmm

vi har nu fått sluta att köpa 99% av varorna eco (ja de man kan köpa) just för att vi helt enkelt inte har råd. till astrid så prioriterar vi ekologiska varor men till oss själva så har vi fått dra ner på det. känns inte kul!

Unknown sa...

btw är inte heller förtjust i lidl. kommer ihåg i tyskland när kvinnorna som hade mens fick ha ett pannband på sig bara för att de då skulle ha rätt att gå på toaletten under arbetstid..
helt sjukt.
så nä lidl handlar jag aldrig på.

Esbe sa...

jenny: Det där om lidl och pannbanden hade jag inte hört om! Kära nån!
Det är skittrist när man måste byta till varor som inte är ekologiska för att budgeten inte funkar annars. Men vad ska man göra liksom?

Insåg för övrigt idag att vissa saker på Ica är så dyra, att de inte ens med rabatt kommer ner i pris med Willys, ändå vill jag inte riktigt handla bara på Willys då Ica har vissa saker som Willys inte har. Och väldigt mycket mer ekologiskt.